#
#

マーケティング - スマートフォンセンサーを用いた人の位置推定および行動推定

位置情報によるユーザーの
ライフログ

Marketing
- Human Positioning and Activity Estimation using Smartphone Sensors

Location Information
Based User Lifelog

電子技術の進歩により現在のスマートフォンは、WIFI信号、基地局信号、およびそれらに組み込まれた全地球測位システム(GPS)受信機の助けを借りて位置情報を記録できます。 したがってスマートフォンは、私たちがどこに行き、どこに滞在するかを記録できます。 しかし、すべての場所は緯度と経度の形で記録されるため、ユーザーがこれらのデータを直感的に感じることは困難です。 本論文では、スマートフォンで追跡した位置データを用いてユーザーがしばらく滞在する場所を見つけ、 カスケード分類器を使用してさまざまな場所でのユーザーの活動を推測する方法を提案します。 推定した場所やそこに関連する活動で、スマートフォンユーザーのライフログを作成できます。

With the advancement of electronic techniques, current smartphones can record location information with the help of WIFI signal, base station signal and Global Positioning System (GPS) receivers embedded in them. A smartphone can record where we go and where we stay. However, all the locations are recorded using latitude and longitude, which makes it hard for users to have an intuitive feelings of these data. In this paper, we propose a way to find places where users stay for a while to perform some activities with the location data tracked by smartphone, and use a cascade classifier to infer users' different activities in different places. With places and related activities, we can build a lifelog for smartphone users.


参考文献 REFERENCES
D. Li, Y. Gu and S. Kamijo, "Smartphone based lifelog with meaningful place detection," 2018 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE), Las Vegas, NV, 2018, pp. 1-5.